
Vizyon, Misyon ve Politikalarımız
VİZYONUMUZ
10 yılda İlk 10
MİSYONUMUZ
Sivas Ticaret ve Sanayi Odası olarak sürdürülebilirlik ilkemiz doğrultusunda; 5174 Sayılı Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde sunduğumuz hizmetlerde en iyiye ulaşmak, ilimizin ve bölgemizin sosyo ekonomik gelişimine katkı sağlamak
Değerlerimiz; Çalışma Felsefemiz ve Temel İlkelerimiz
- Sürekli eğitim,
- Hizmet odaklılık,
- Şeffaf ve hesap verebilirlik,
- Katılımcılık,
- Güvenilirlik,
- Girişimcilik
KALİTE POLİTİKAMIZ
- Yasal merciler, üyeler, çalışanlar gibi tüm ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerini en üst seviyede karşılamak,
- Tüm faaliyet alanlarımızda, öncü kurum olmamızı sağlayan kalite yönetim sistemimizin gereklerini tam olarak gerçekleştirmek ve etkinliğini sürekli iyileştirmek,
- Risk temelli düşünmeye dayalı yönetim anlayışı ile risk ve fırsatları gözeterek, süreçlerimizde en yüksek performansa ulaşmak,
- Üyelerimizin taleplerini en iyi şekilde karşılamak için işbirliğini içinde olmak, üyelerimizin gelişimi için katkıda bulunmak,
- Karşılıklı saygı ve güvene dayanan, insan odaklı bir yaklaşımla çalışanlarımızın gelişimlerine katkıda bulunmak tüm çalışanlarımıza liderliği aşılamak,
İLETİŞİM VE HABERLEŞME POLİTİKAMIZ
- İletişim araçlarındaki teknolojik yenilikleri izleyerek iletişim araçlarını geliştirmek.
- Faaliyetlerimiz, etkinliklerimiz ile ilgili kamuoyunu bilgilendirmek, bilinirliğimizi ve imajımızı artırmak amacıyla yazılı, görsel ve dijital kitle iletişim araçlarını etkin olarak kullanmak.
- Üyelerimizin tercih ettiği iletişim yöntemlerini kullanmak.
- Kurumun faaliyetlerini tanıtmak amacıyla; tüm faaliyetlerimizi www.stso.org.tr web sitesinde ve @stsokurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla kamuoyu ile paylaşmak.
- Kurum içinde ve dışında temasta olduğumuz paydaşlarımızla; anlaşılabilir, sürdürülebilirlik ilkeleriyle yazılı ve görsel medya da dahil, teknolojinin gerektirdiği her türlü iletişim imkanlarını kullanmak.
- Paylaşımlarımızda fikri mülkiyet haklarına saygı göstermek, diğer kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından üretilen bilgi ve belgeleri kullanırken telif haklarına uymak.
- Özel hayatın gizliliği ve mahremiyet hakkı ilkesine uymak.
- Yazılı basın, radyo ve televizyon, dergiler, haber ajansları ve internet yayıncıları da dahil olmak üzere yerel, ulusal ve uluslararası haber medyasıyla yakın ilişki içinde çalışmak.
MALİ YÖNETİM POLİTİKAMIZ
- TOBB 5174 sayılı kanun çerçevesinde saptanan gelir kalemlerini kullanarak; Odamız mevcut kaynaklarını geliştirmek
- Faaliyetlerimizi gelirimizi artıracak şekilde planlayarak Odamızın ihtiyaç duyduğu kaynakları en uygun şartlarda sağlamak.
- Odamız mevcut kaynaklarını ilçemizin ekonomik gelişimini destekleyici, istihdamına katkı sağlayacak şekilde kullanmak.
- Mali risklerimizi değerlendirerek risklere karşı önlem almak.
- Harcamalar ve gelirlerin toplanmasında verimlilik, tutumluluk, şeffaflık, adalet, doğru ve zamanında bilgi ilkelerini benimsemektir.
- Odamız Stratejik Planı ve Yıllık İş Planı hedefleri kapsamındaki faaliyetlerini, yıllık cari bütçeye göre yürütmek.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKAMIZ
- Şeffaf, Eşit ve Katılımcı Yönetim anlayışı ile çalışanlarımızı süreçlerimize dahil etmek,
- Çalışmalarımızda üye odaklı yaklaşımı esas almak, gelişim odaklı anlayış çerçevesinde, her bir çalışanımızın Katma Değer Yaratan çalışan olmasını sağlamak
- Doğru işe doğru insan, doğru insana doğru iş politikasını yaşatmak
- Çalışanların bilgilerini, becerilerini, kurum ve kişilerle ilişki yetkinliklerini arttırmak
- Sivas Ticaret ve Sanayi Odası ruhunu yansıtan bir kurum kültürü oluşturmak
BİLGİ İŞLEM POLİTİKAMIZ
- Bilgi varlıklarına yönelik riskleri sistematik olarak yönetmek,
- Bilgi varlıklarımızı oluşabilecek tehdit ve tehlikelerden korumak ya da en düşük seviyede etkilenmesini sağlamak,
- Çalışanlarımızın bilgi güvenliği bilinçlerini yüksek tutmak,
- Çalışanlarımız, üyelerimiz ve tüm paydaşlarımızın bilgilerini korumak ,
- Bilgi güvenliği ile ilgili tüm yasal mevzuata uyum sağlamak,
ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKAMIZ
- Tüm faaliyetlerimizde üye gereksinimlerine net bir şekilde odaklanmak, beklentilerini belirlemek, doğru analiz etmek ve karşılamak,
- Tüm süreç ve aktivitelerimizi üye istek ve beklentilerini karşılayacak şekilde yürütmek,
- Üyelere ilişkin çalışmaları sürekli güncel tutmak üyelerin borsa faaliyetlerine katılımını sağlayarak üye ilişkilerini güçlendirmek,
- Üye bilgilerinin gizliliğini güvence altında tutmak,
- Üye odaklı yönetim yaklaşımımızla üye gereksinim ve beklentilerini izlemek amacıyla periyodik üye ziyaretleri gerçekleştirmek,
ŞİKAYET POLİTİKAMIZ
- Farklı erişim kanalları açarak şikayetlerini kurumumuza ulaştırma olanağı sunmak,
- Şikâyetlerinin çözümlenmesinde objektiflik, müşteri odaklı yaklaşım, hesap verebilirlik, şikayetçi bilgilerinin gizliliği, şikayetçiye mali yükümlülük getirmeme, mevzuata uyum ve sürekli iyileştirme gibi temel prensiplerin tüm çalışanlar tarafından benimsenmesini sağlamak,
- Tüm faaliyetlerimizde ve şikayetlerin yönetilmesi sürecinde mevzuata tam uyum sağlamak,
- Şikayetleri çözmek ve şikayet yönetim yapısını iyileştirmek için ihtiyaç duyulan kaynakları sağlamak,
- Şikayet yönetim sistemini, ilgili tarafların beklentilerini, iç ve dış hususları, uygunluk yükümlülüklerini, süreçlerimizin risk ve fırsatlarını düzenli olarak gözden geçirerek sürekli iyileştirmeyi sağlamak.